زیبایی, سلامت

تقویت ناخن با مؤثرترین روش‌‌ها

یکی از معیار‌های اصلی تعیین سلامت بدن، ناخن‌ها هستند. در واقع شکل ظاهری و جنس ناخن‌ها می‌تواند میزان سلامت یا بیماری فرد را نشان دهد. عوامل زیادی چون تغذیه نامناسب، استفاده غیراصولی از برخی محصولات، سبک زندگی نادرست و… بر کیفیت ناخن‌ها تأثیر‌گذار هستند. ناخن‌های ضعیف و شکننده، ممکن است نشان‌دهنده بروز مشکلات جدی در کلیه، کبد یا بیماری‌های پوستی باشد که باید در چنین مواقعی حتماً به پزشک مراجعه کرد. ما در این مقاله از دارولاین به بررسی بهترین شیوه‌‌های تقویت ناخن پرداخته‌ایم که باتوجه به این موارد، می‌توانید ناخن‌های قوی و زیبا داشته باشید. با ما همراه باشید.

      تقویت ناخن با مؤثرترین روش‌‌ها

مصرف مواد غذایی موردنیاز تقویت ناخن در رژیم غذایی

یکی از بهترین و مؤثر‌ترین راه‌های تقویت ناخن، داشتن یک رژیم غذایی مناسب است. تغذیه اصولی و مناسب، نقش مهمی را در افزایش کیفیت و سلامت ناخن‌ها ایفا می‌کند. برای داشتن ناخن‌هایی سالم و زیبا در مرحله اول باید با روش‌های تغدیه‌ای که به سلامت ناخن‌ها کمک می‌کنند، آشنایی داشته باشید. در ادامه برخی از مهم‌ترین این روش‌ها معرفی و توضیح داده شده است.

تأثیر مصرف پروتئین بر سلامت ناخن

ناخن‌ها از یک ساختار فیبری‌شکل به نام کراتین تشکیل شده‌اند. در واقع وجود کراتین است که باعث افزایش مقاومت ناخن‌ها در برابر عوامل مختلف می‌شود تا آن‌ها در برابر ضربه آسیب نبینند. به همین دلیل جذب پروتئین‌های مختلف توسط بدن برای تقویت ناخن و تولید بیشتر کراتین ضروری است و در صورت عدم‌مصرف پروتئین، ناخن‌ها نرم و شکننده خواهند شد.

پروتئین‌ها معمولاً در غذا‌هایی که حاوی پروتئین حیوانی هستند، مانند گوشت پرندگان، گوشت قرمز، لبنیات، ماهی و تخم‌مرغ وجود دارند. همچنین برخی از غذا‌های گیاهی مانند حبوبات، لوبیا، عدس، سویا، غلات، آجیل و دانه‌ها نیز سرشار از پروتئین‌های گیاهی هستند.

مصرف اسید‌های چرب امگا برای داشتن ناخن‌های زیبا

یکی دیگر از روش‌های مؤثر برای تقویت ناخن‌، مصرف اسید‌های چرب است. استفاده از اسید‌های چرب باعث می‌شود تا رطوبت ناخن‌ها حفظ شود و به آن‌ها ظاهری زیبا و درخشنده ببخشد. اسید‌های چرب امگا۳ معمولاً در ماهی‌هایی که درصد چربی آن‌ها بالاتر است، مانند ماهی سالمون، قزل آلا، ساردین و ماهی تن وجود دارد. علاوه بر ماهی‌ها، برخی از مواد دیگر مانند سویا، گردو، تخم‌مرغ، تخم کتان و دانه چیا نیز حاوی اسید‌های چرب‌های چرب امگا۳ هستند.

مصرف آهن برای داشتن ناخن‌هایی سالم و زیبا

وظیفه اصلی آهن در بدن، انتقال اکسیژن به سلول‌ها و سایر اعضای بدن از جمله ناخن‌هاست. وجود آهن به تقویت ناخن‌ها کمک کرده و از شکنندگی آن‌ها جلوگیری می‌کند. آهن مورد نیاز بدن را می‌توان در غذا‌هایی که پروتئین حیوانی دارند، مانند مرغ، گوشت، ماهی، تخم مرغ، بادام زمینی، لوبیا و سایر سبزیجات تیره به دست آورد.

استفاده از ویتأمین‌ها و مکمل‌‌های غذایی برای تقویت ناخن

بعد از رعایت یک رژیم غذایی مناسب که سرشار از مواد مغذی باشد، مانند پروتئین‌ها و اسید‌های چرب امگا۳، می‌توانید با مصرف ویتأمین‌ها و سایر مکمل‌های غذایی، به تقویت ناخن‌های خود کمک کنید. مکمل‌های زیادی در بازار به فروش می‌رسند که بر استحکام و سلامت ناخن‌ها تأثیرگذار هستند. یکی از این مکمل‌های غذایی که بهترین تقویت‌کننده ناخن نیزمحسوب می‌شود، بیوتین‌ها هستند. کمبود ویتانین‌ها و سایر مواد مغذی در بدن باعث آسیب‌دیدن ناخن می‌شود. به همین دلیل با داشتن یک رژیم غذایی مناسب و مصرف ویتأمین‌های مورد نیاز، می‌توانید سلامت ناخن‌های خود را تضمین کنید.

استفاده از ویتأمین‌ها و مکمل‌‌های غذایی برای تقویت ناخن

مصرف زینک برای بهبود سلامت ناخن

زینک یا روی، علاوه بر تقویت ناخن، برای واکنش‌های رشد و تقسیم سلولی مورد نیاز است. به طور معمول ناخن‌ها از یک نوع سلول در بدن ساخته شده‌اند که با سرعت بالایی رشد می‌کنند و تقسیم می‌شوند. از این رو تأمین زینک، برای سلامت و رشد آن‌ها ضروری است. زینک در مواد فراوانی که دارای پروتئین‌های حیوانی هستند، مانند سویا، لوبیای سیاه، نخود و آجیل مانند بادام هندی و… وجود دارد. همچنین مصرف زینک می‌تواند به تقویت ناخن بعد از برداشتن کاشت نیز کمک کند. کپسول زینک پلاس فور تینز یوروویتال، کپسول زینک پلاس، شربت زینک پلاس یوروویتال ۲۰۰ میلی‌گرمی و کپسول زینک پلاس ۵ میلی‌گرمی از مکمل‌های بهبود سلامت ناخن هستند که با مراجعه به سایت فروشگاهی دارولاین می‌توانید آن‌ها را با قیمت مناسب و کیفیت عالی خریداری کنید.

مصرف زینک برای بهبود سلامت ناخن

استفاده از ویتأمین گروه B برای تقویت ناخن

ویتأمین‌ها به خصوص ویتأمین‌های گروه B نقش مهمی را در سلامت و تقویت ناخن‌ها ایفا می‌کنند. اگر انواع ویتأمین‌های گروهB  در بدن کم باشد، باعث به وجود آمدن خطوط عمودی و افقی روی ناخن‌ها و در نتیجه شکننده شدن آن‌ها می‌شود. کمبود ویتأمین B ۱۲ در بدن باعث منحنی شدن شکل ظاهری ناخن‌ها و تیرگی آن‌ها می‌شود. بیوتین نوع دیگری از ویتأمین‌های گروه B محسوب می‌شود که نقش مهمی را در استحکام و رشد ناخن‌ها ایفا می‌کند. ویتامین  B۹ یا فولات نیز نقش مؤثری در شکل‌گیری گلبول‌های قرمز خون و به وجود آوردن سلول‌های تاره ایفا می‌کند، به همین دلیل است که مصرف ویتأمین‌های گروه B باعث تقویت و سلامت ناخن‌ها می‌شود. قرص ویتامین B۲ یکی از محصولات تقویتی ناخن است که در سایت فروشگاهی دارولاین به‌فروش می‌رسد.

ویتأمین گروه B برای تقویت ناخن

ویتأمین C برای سلامت ناخن‌ها

کلاژن، یک نوع پروتئین است که تاثیر مهمی و قابل توجهی در استحکام، شکل‌گیری و یکپارچگی بافت‌ها دارد. ویتأمین    C  برای تولید کلاژن که یک ماده اصلی در ساختار ناخن‌ها محسوب می‌شود، لازم است. کمبود ویتأمین C در بدن باعث کند شدن رشد ناخن‌ها و شکننده شدن آن‌ها می‌شود. می‌توان با مصرف ویتأمین C و همچنین موادی که سرشار از این ویتأمین هستند مانند پرتقال، کیوی، توت فرنگی، فلفل دلمه، گوجه فرنگی و سایر سبزیجات سبز رنگ، ویتأمین C مورد نیاز بدن را تأمین و به رشد و سلامت ناخن‌ها کمک کرد. ساشه ویتامین C ۱۰۰۰ میلی‌گرم، کپسول ویتامین C و زینک از محصولات مناسب برای سلامت ناخن‌هاست که می‌توانید در سایت دارولاین با قیمت و کیفیت مناسب تهیه کنید.

ویتأمین C برای سلامت ناخن‌ها

معرفی روغن‌ ها و مواد طبیعی مناسب تقویت ناخن

یکی ازبهترین راه‌های تقویت ناخن خانگی و تقویت ناخن با مواد طبیعی، استفاده از انواع روغن‌های گیاهی و طبیعی است. برخی از روغن‌های گیاهی به دلیل فرمولاسیون ویژه و منحصر به فردی که دارند، می‌توانند با تغذیه ناخن‌ها، به سلامتی و استحکام آن‌ها کمک قابل توجهی کنند. روغن‌هایی مانند روغن نارگیل، بادام، زیتون، آرگان و… باعث تقویت ناخن‌ها می‌شوند. برای رفع شکنندگی و پوسته پوسته شدن ناخن‌ها، استفاده از انواع روغن‌های گیاهی راهکاری مؤثر و کارآمد است.

روغن نارگیل برای تقویت ناخن

یکی از بهترین روغن‌های گیاهی که باعث تقویت ناخن‌ می‌شود، روغن نارگیل است. روغن نارگیل از شکنندگی ناخن‌ها جلوگیری می‌کند. به همین دلیل اگر می‌خواهید که ناخن‌های بلند و زیبا داشته باشید، به طور مرتب از این روغن استفاده کنید. روغن نارگیل را با نام روغن مخصوص استحکام ناخن نیز می‌شناسند؛ زیرا با اسید‌های چرب فراوانی که دارد، ناخن‌ها را مرطوب نگه داشته و از عفونت آن‌ها جلوگیری می‌کند. برای استفاده از روغن نارگیل، مقداری از آن را روی ناخن‌هایتان بمالید و به مدت سه دقیقه ماساژ دهید. انجام این کار در روز تا سه مرتبه، باعث بهبود گردش خون و در نتیجه استحکام و خوش حالتی ناخن‌ها می‌شود.

روغن نارگیل برای تقویت ناخن

استفاده از روغن بادام برای سلامت ناخن

یکی دیگر از روغن‌های طبیعی که باعث تقویت ناخن‌ می‌شود، روغن بادام شیرین است. این روغن سرشار از ویتأمین  E، پتاسیم، منیزیم و مس است. روغن بادام با ویتأمین‌های فراوانی که دارد، باعث آبرسانی ناخن می‌شود و از شکستن آن‌ها و عفونت‌های قارچی جلوگیری می‌کند. استفاده از روغن بادام، یک روش ساده و کم هزینه برای تقویت و استحکام ناخن‌هاست. برای تقویت ناخن‌ها با روغن بادام، مقداری از روغن را روی آن‌ها ماساژ دهید تا جذب شود. برای به دست آوردن بهترین نتیجه ممکن، بهتر است به مدت دو هفته هر روز این کار را انجام دهید.

استفاده از روغن بادام برای سلامت ناخن

تقویت ناخن با آبلیمو یا سرکه سیب

آبلیمو و سرکه سیب از دیگر مواردی هستند که به تقویت ناخن‌ها کمک می‌کنند. معمولاً برای سفید شدن و جلوگیری از شکنندگی آن‌ها از محلول تقویت ناخن آبلیمو استفاده می‌شود. برای این کار باید یک قاشق غداخوری آبلیمو را با سه قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کرده و آن را کمی گرم کنید. سپس با استفاده از پنبه آن را به ناخن‌ها آغشته کنید و دستکش بپوشید. برای استفاده از محلول سرکه سیب نیز می‌توانید مقداری از سرکه را با آب مخلوط کرده و سپس روزی یک بار ناخن‌های خود را درون آن قرار دهید تا بعد از گذشت مدتی، شاهد تاثیر این مواد شده و به استحکام ناخن‌های خود کمک کنید.

استفاده از روغن بنفشه برای تقویت ناخن‌ها

استفاده از روغن بنفشه به استحکام و تقویت ناخن‌ها کمک می‌کند. در ساختار این روغن، ترکیبات ویژه‌ای مانند اسید‌های چرب، ویتأمین ث و سالیسیلیک اسید به کار رفته است که علاوه بر استحکام ناخن‌ها و جلوگیری از شکننده شدن آن‌ها، از عفونت‌های قارچی نیز جلوگیری می‌کند. روغن بنفشه یکی از بهترین روغن‌های گیاهی برای تقویت ناخن‌ها به شمار می‌رود.

سخن پایانی

مصرف مواد مغذی و سایر ویتأمین‌های ضروری، نقش مهمی در استحکام و سلامت ناخن‌ها دارند. اصولاً مواد مغذی مورد نیاز بدن را می‌توان با داشتن یک رژیم غذایی مناسب به دست آورد. مصرف ویتأمین‌ها و سایرمکمل‌های غذایی نیز مانند بیوتین، آهن، منیزیم، زینک و… به تقویت ناخن‌ها کمک می‌کنند. توجه داشته باشید که تقویت ناخن بعد از ریموو ژلیش از اهمیت خاصی برخوردار است؛ زیرا بعد از ژلیش، ناخن‌ها بسیار خشک و شکننده می‌شوند. برای تقویت آن‌ها بعد از ریموو، می‌توانید از نرم‌کننده‌های مخصوص ناخن که در دارولاین به فروش می‌رسند، استفاده کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.