عمومی

طریقه مصرف و عوارض قرص آوودین

عوارض قرص آوودین - دارولاین

استئوآرتریت یا آرتروز نوعی بیماری دژنراتیو مفصلی است که می‌تواند بسیاری از بافت‌های مفصلی را تحت تأثیر قرار دهد. این بیماری یکی از شایع‌ترین بیماری‌های مفصلی است که بزرگسالان به آن مبتلا می‌شوند. این بیماری در طول تاریخ، به عنوان نوعی وضعیت ساییدگی و پارگی مفاصل شناخته شده که به طور کلی با افزایش سن ارتباط معناداری دارد. این بیماری مفصلی می‌تواند تمام مفاصل از جمله استخوان‌ها، غضروف‌ها، رباط‌ها، چربی‌ها و بافت‌های پوشاننده مفاصل را تحت تأثیر قرار دهد. آرتروز می‌تواند هر مفصلی را درگیر کند اما معمولا دست‌ها، زانوها، باسن، کمر و گردن را تحت تأثیر قرار می‌دهد. علائم و نشانه‌های این بیماری معمولا در افراد بالای ۵۰ سال بیشتر ظاهر می‌شود اما آرتروز می‌تواند بر جوان‌ترها هم تأثیر بگذارد، به ویژه اگر قبلا دچار آسیب‌های مفصلی مانند پارگی ACL یا منیسک شده باشند. معمولا این بیماری در طول زمان به آرامی پیشرفت می‌کند اما پس از چنین آسیب‌هایی یا با افزایش سن می‌تواند بسیار سریع‌تر و در عرض چند سال شدت یابد. برای درمان آرتروز هنوز راه قطعی وجود ندارد اما می‌توان آن را با مصرف مکمل‌هایی مانند کپسول آوودین کنترل کرد. برای مصرف این قرص باید خواص و عوارض قرص آوودین را بدانید. در این مقاله، درباره این موضوعات می‌خوانید. 

قرص avodin برای چیست؟

مکمل گیاهی آوودین هولیستیکا که اغلب با نام کپسول آوودین شناخته می‌شود، جایگزینی بهتر برای قرص‌های مسکن است. این قرص با ترکیبات گیاهی و منحصر به فرد خود می‌تواند به کسانی که دچار دردهای آرتروزی هستند، با کمترین عوارض کمک کند. کپسول آوودین تحت لیسانس فرانسه، از لابراتوار هولیستیکا و ساخت شرکت ایرانی آرین سلامت سینا است. این کپسول‌های دو رنگ مکمل‌هایی تخصصی برای حمایت از سلامت مفاصل و کاهش دردهای ناشی از آرتروز محسوب می‌شوند. 

کپسول آوودین

قرص آوودین با منشأ کاملا طبیعی حاوی عصاره آووکادو و سویا است. استفاده از این مکمل از ۳ ماه تا ۳ سال به بازسازی غضروف‌ها، کاهش پیشرفت آرتروز و درد مفاصل با تحریک سنتز کلاژن و پروتئوگلیکان کمک می‌کند. ترکیبات جینجرول و شوگاول موجود در عصاره زنجبیل این مکمل با سرکوب آنزیم‌های سیکلواکسیژناز و ۵ – لیپواکسیژناز باعث کاهش سطح پروستاگلاندین و لوکوترین می‌شوند. در نتیجه، التهاب و درد مفاصل را کاهش می‌دهند. 

ویتامین D3 موجود در آوودین هم فاقد لانولین است. این ویتامین از منبعی طبیعی ساخته شه و برای پیشگیری از کمبود ویتامین D که در سراسر جهان شایع است، صرف‌نظر از سن و وضعیت سلامت افراد به این محصول اضافه می‌شود. بر اساس آخرین تحقیقات انجام شهد، کمبود ویتامین D با افزایش خطر پوکی استخوان و شکستگی آن، التهاب مفاصل، سرطان‌های رایج، بیماری‌های خود ایمنی، فشار خون بالا و بیماری‌های عفونی مرتبط است. 

ترکیبات قرص آوودین

مکمل آوودین یک کپسول ۳۰۰ میلی‌گرمی است. این قرص از ۱ واحد آووکادوی غیرصابونی و ۲ واحد سویای غیرصابونی تشکیل می‌شود. علاوه‌براین، ۱۰۰ میلی‌گرم عصاره زنجبیل و ویتامین طبیعی و بدون لانولین D3 دارد. 

عصاره آووکادوی غیرصابونی می‌تواند به کاهش دردهای مفصلی که رایج‌ترین مشکل بیماران مبتلا به آرتروز است و بهتر شدن فعالیت‌های روزمره افراد مبتلا به بیماری‌های آرتروزی کمک کند. این ماده در ترکیب با عصاره سویای غیرصابونی بهتر عمل می‌کند. بنابراین، سازندگان قرص آوودین از این دو ترکیب در کنار یکدیگر استفاده می‌کنند. 

عصاره زنجبیل هم به خاصیت ضدالتهابی شهرت دارد و تأثیر آن چیزی بسیار شبیه به داروهایی است که برای مقابله با التهاب تجویز می‌شوند و غیراستروئیدی هستند. این ویژگی عصاره زنجبیل هم در کاهش التهابات و در نتیجه، دردهای مفصلی مؤثر است. 

در نهایت، ویتامین D3 به کار رفته در کپسول آوودین به تقویت استخوان‌های سالم شهرت دارد و می‌تواند یک غضروف‌ساز مؤثر باشد. در نتیجه، مشکلاتی مانند آرتروز مفاصل به ویژه مفاصل زانو کمتر اتفاق میفتد. 

عوارض قرص آوودین (avodin)

مهم‌ترین سؤالی که مبتلایان به آرتروز و کسانی که این مکمل برای آنها تجویز شده، می‌پرسند این است که عوارض قرص آوودین چیست؟ آیا عوارض قرص avodin می‌تواند مانعی برای مصرف این مکمل مؤثر برای درمان آرتروز باشد؟

برای بررسی عوارض قرص آوودین، باید عوارض هر یک از ترکیبات این مکمل را بدانید. اولین ماده به کار رفته در این مکمل گیاهی، عصاره آووکادو – سویای غیرصابونی است. این عصاره از نظر پزشکی بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود و معمولا بدن افراد آن را به خوبی تحمل می‌کند. 

ترکیب بعدی که افراد را درباره عوارض قرص آوودین نگران می‌کند، عصاره زنجبیل است. بااین‌حال، این عصاره به صورت ترکیبات اندکی که در کپسول آوودین وجود دارد، عوارض جانبی چندانی ندارد. ممکن است عصاره زنجبیل در دوزهای بالاتر باعث دل درد خفیف، اسهال و تحریک دهان شود اما با مصرف درست مکمل‌هایی مانند آوودین که عصاره زنجبیل دارند و استفاده از آنها همراه با غذا، می‌توانید از برخی از عوارض جانبی خفیف این عصاره برای معده مانند آروغ زدن، سوزش سر دل یا ناراحتی معده جلوگیری کنید. 

در آخر، ویتامین D3 به کار رفته در کپسول آوودین را هم می‌توانید ایمن، مؤثر و بدون عوارض در نظر بگیرید. این ترکیب از قرص آوودین تنها در مواردی باعث سوزش، گزگز، قرمزی یا تحریک پوستی می‌شود. معمولا این عوارض قرص آوودین و ترکیب ویتامین دی آن پس از مدتی برطرف می‌شود اما اگر هر یک از این عوارض برای مدتی طولانی ادامه یافتند، باید بلافاصله به پزشک خود مراجعه کنید و موضوع را به او اطلاع دهید. 

در نهایت و با این توضیحات می‌توان دریافت که برخلاف تصور عده‌ای از افراد مکمل آوودین تأثیری بر چاقی یا فشار خون شما ندارد. ترکیبات به کار رفته در این قرص هر یک به تنهایی و در کنار یکدیگر نه‌تنها به افزایش وزن و فشار خون نامنظم منجر نمی‌شوند، بلکه می‌توان به تأثیر آنها بر بهبود وضعیت بیماران مبتلا به آرتروز امیدوار بود. تنها عوارض قرص avodin که تاکنون گزارش شده، ناراحتی‌های معده و مشکلاتی نظیر سوزش سر دل است. در صورتی که این مکمل را زیر نظر پزشک و در دوزهای مناسب مصرف کنید، می‌توانید مطمئن باشید که چنین عوارضی را هم تجربه نخواهید کرد. 

توجه داشته باشید که در صورت مصرف داروهای خاص یا قرار داشتن در دوران بارداری و شیردهی، باید با پزشک مشورت کرد تا عوارض قرص آوودین به حداقل برسند. 

خواص قرص آوودین

فواید مصرف کپسول آوودین

خواص قرص آوودین سبب شده که بسیاری از افراد به مصرف این مکمل روی بیاورند و از پزشک خود بخواهند این مکمل گیاهی را برای آنها تجویز کند. فوایدی که از آنها صحبت می‌کنیم، عبارت‌اند از:

  • التهاب و درد مفاصل را کاهش می‌دهد: اولین خاصیت از خواص قرص آوودین به رایج‌ترین مشکل بیماران مبتلا به آرتروز مربوط می‌شود. عصاره زنجبیل به کار رفته در این مکمل گیاهی می‌تواند این مشکل را برطرف کند. 
  • به بازسازی مفاصل کمک می‌کند: برای بازسازی مفاصل به ویتامین‌هایی نظیر ویتامین دی نیاز داریم. ویتامین D3 به کار رفته در مکمل آوودین به اندازه‌ای است که می‌تواند به بازسازی مفاصل افراد مبتلا به آرتروز کمک کند. 
  • از تخریب تدریجی غضروف جلوگیری می‌کند: یکی دیگر از مشکلات رایج افراد مبتلا به آرتروز این است که غضروف‌های آنها به تدریج تحلیل می‌روند. اصلی‌ترین خواص قرص آوودین هم غضروف‌ساز بودن این مکمل است. این مکمل با ترکیبات گیاهی و ویتامین D3 از تحلیل رفتن تدریجی غضروف‌ها جلوگیری می‌کند. 
  • به حرکت در مفاصل آسیب‌دیده کمک می‌کند: همان‌طور که توضیح دادیم، یکی از مشکلاتی که در نهایت به آرتروز منجر می‌شوند، آسیب دیدن مفاصل است. مصرف قرص آوودین باعث می‌شود که این مفاصل هم بهتر حرکت کنند و به تدریج از دست نروند. 
  • نیاز به مسکن را کاهش می‌دهد: عوارض قرص‌های مسکن مانند ایبوپروفن و استامینوفن بر هیچ کسی پوشیده نیست. این مسکن‌ها می‌توانند دردهای مفصلی بیماران آرتروزی را کاهش دهند اما در عوض عوارضی دارند که اغلب جبران‌ناپذیر هستند. در مقابل، عوارض قرص آوودین بسیار کم و نادر هستند و می‌تواند بدون عارضه‌ای درد شما و نیاز به مسکن‌ها را کاهش دهد. 

طریقه مصرف قرص آوودین

این قرص را باید طبق تجویز پزشک خود مصرف کنید اما معمولا مصرف یک قرص آوودین در هر روز توصیه می‌شود. برای اینکه خواص قرص آوودین به حداکثر برسند و عوارض قرص avodin را کمتر تجربه کنید، باید آن را همراه با غذا و در زمان صرف یکی از وعده‌های غذایی اصلی خود مصرف کنید. 

سؤالات متداول

قرص آوودین باعث افزایش وزن می‌شود؟

خیر. مصرف این قرص به تنهایی باعث افزایش وزن نخواهد شد. 

عوارض قرص avodin

آیا مصرف قرص آوودین عارضه خاصی دارد؟ 

در صورتی که این مکمل گیاهی را با تجویز پزشک مصرف کنید، به‌ندرت دچار عوارض جدی می‌شوید. تنها عوارضی که تاکنون پس از مصرف این قرص گزارش شده‌اند، برخی از ناراحتی‌های خفیف معده مانند سوزش سر دل است.

سخن پایانی

خواص قرص آوودین برای افراد مبتلا به آرتروز سبب شده که بسیاری از آنها به مصرف این مکمل گیاهی روی بیاورند. این قرص عوارض جدی ندارد اما در صورتی که خودسرانه و بدون توجه به نظر پزشک آن را مصرف کنید، ممکن است دچار ناراحتی‌های خفیف معده نظیر سوزش سر دل شوید. با مصرف این قرص در دوز مناسب و همراه با وعده‌های غذایی می‌توانید از ابتلا به این عوارض قرص آوودین هم پیشگیری کنید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.