عمومی

قرص دی ویت اکتیو برای چیست؟

قرص دی ویت اکتیو برای چیست

همه اهمیت داشتن یک رژیم غذایی سالم و متعادل را به خوبی می‌دانیم. بااین‌حال، همیشه و هر روز خرید و تهیه مواد غذایی تازه و سالم امکان‌پذیر نیست. به‌علاوه، هر فردی بر اساس جنسیت، فعالیت بدنی، عادات غذایی، سن، وضعیت سلامتی و داروهایی که مصرف می‌کند نیازهای ریز مغذی متفاوتی دارد. مکمل‌های غذایی رژیم غذایی منظم شما را تقویت می‌کنند تا از تأمین سالم مواد مغذی اطمینان حاصل کنید. مکمل‌هایی مانند قرص دی ویت اکتیو هلث اید حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که به شما کمک می‌کنند احساس و ظاهر بهتری داشته باشید و حتی بهتر بخوابید. عدم تعادل تغذیه‌ای می‌تواند علائمی ایجاد کند که شما حتی متوجه نمی‌شوید به دلیل کمبود ویتامین یا مواد معدنی هستند.

قرص دی ویت اکتیو هلث اید یک مکمل مولتی ویتامین و مواد معدنی متعادل شده است که آن را به طور خاص برای تقویت و حفظ سبک زندگی فعال شما فرموله کرده‌اند. اگر می‌خواهید درباره‌ی این مکمل بیشتر بدانید و بدانید که قرص دی ویت اکتیو برای چیست خواندن این مقاله به شما کمک می‌کند. در این مقاله، هرآنچه باید درباره‌ی این قرص مفید برای سلامتی بدانید را می‌خوانید. 

ترکیبات قرص دی ویت اکتیو هلث اید

هر قرص حاوی ترکیب متعادلی از ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی است که به حفظ سطح انرژی، تقویت عملکرد سیستم ایمنی و بهبود سلامت عمومی کمک می‌کند. Day-vit Active به طور خاص برای برآوردن نیازهای غذایی افرادی که سبک زندگی فعال دارند، فرموله شده است. این مکمل حاوی مواد مغذی ضروری از جمله ویتامین B کمپلکس، ویتامین C و ویتامین D و همچنین مواد معدنی مهمی مانند آهن و روی است. هر یک از این مواد مغذی خواصی به این ترتیب دارند:

  • ویتامین B کمپلکس: ویتامین‌های B کارکردهای بسیاری از جمله آزادسازی انرژی از طریق متابولیسم و ​​حمایت از عملکرد سیستم عصبی دارند. ویتامین B کمپلکس برای درمان اختلالات خواب، تحریک‌پذیری، خستگی، کم خونی، علائم سلامت روان و درماتیت و مشکلاتی نظیر آن هم مفید است. کاهش ویتامین B در بدن ممکن است منجر به مشکلات عصبی و جسمی شود.
  • ویتامین C: ویتامین C که با نام اسید اسکوربیک هم شناخته می‌شود، برای رشد، نمو و ترمیم تمام بافت‌های بدن ضروری است. در بسیاری از عملکردهای بدن از جمله تشکیل کلاژن، جذب آهن، فعالیت سیستم ایمنی، بهبود زخم و حفظ غضروف، استخوان‌ها و دندان‌ها نقش دارد. ویتامین C یکی از آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌تواند از بدن در برابر آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد و همچنین مواد شیمیایی سمی و آلاینده‌هایی مانند دود سیگار محافظت کند. 
  • ویتامین D: ویتامین D یکی از ویتامین‌هایی است که بدن شما برای سالم ماندن به آن نیاز دارد. این ماده مغذی در حفظ تعادل کلسیم در خون و استخوان‌ها و ساخت و نگهداری استخوان‌ها نقش مهمی دارد. شما به ویتامین D نیاز دارید تا بدنتان بتواند از کلسیم و فسفر برای ساختن استخوان‌ها و حمایت از بافت‌های سالم استفاده کند.
  • آهن: آهن یک ماده مغذی است که نقش‌های مهمی در بدن از جمله حفظ سلامتی و تأمین انرژی ایفا می کند. کمبود آهن در بدن مشکلی رایج است و می‌تواند علائم ناخوشایندی مانند خستگی، تمرکز ضعیف و حملات مکرر بیماری ایجاد کند. مصرف مکمل‌های حاوی آهن یک راه عالی برای رفع کمبود این ماده مغذی است، به خصوص اگر تغییر رژیم غذایی شما به تنهایی ناموفق باشد.
  • روی: روی یک آنتی اکسیدان است که به طور طبیعی در بسیاری از غذاها مانند لوبیا، گوشت و ماهی وجود دارد. این ماده مغذی از عملکرد سیستم ایمنی پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به درمان بیماری‌ها و مشکلاتی مانند اسهال کمک کند و باعث بهبود زخم‌ها شود. علاوه‌براین، روی بدن را قادر می‌سازد تا پروتئین و DNA بسازد و در رشد و تکامل دوران کودکی نقش دارد.

قرص day vit active برای چیست

مقدار ترکیبات مواد مغذی موجود در این مکمل نیز به طور کامل به این ترتیب است:

  • ویتامین A:  ۸۰۰ میکروگرم
  • ویتامین E: ۱۰ میلی‌گرم
  • تیامین: ۱.۴ میلی‌گرم
  • نیاسین: ۱۸ میلی‌گرم
  • اسید فولیک: ۲۰۰ میکروگرم
  • بیوتین: ۱۵۰ میکروگرم
  • ویتامین K: ۳۰ میکروگرم
  • منگنز: ۲ میلی گرم
  • ید: ۱۵۰ میکروگرم
  • سلنیوم: ۱۰۰ میکروگرم
  • مولیبدن: ۵۰ میکروگرم
  • dl-متیونین: ۴۰ میلی‌گرم
  • اینوزیتول: ۵۰ میلی‌گرم
  • سیلیس: ۱۰ میلی‌گرم
  • ویتامین D 200 IU: ۵ میکروگرم
  • ویتامین C: ۶۰ میلی‌گرم
  • ریبوفلاوین: ۱.۶ میلی‌گرم
  • ویتامین B6: ۲ میلی‌گرم
  • ویتامین B12: ۱ میکروگرم
  • اسید پانتوتنیک: ۶ میلی گرم
  • آهن: ۱۴ میلی‌گرم
  • روی: ۱۵ میلی‌گرم
  • مس: ۱ میلی‌گرم
  • کروم: ۴۰ میکروگرم
  • عصاره جینسینگ کره‌ای: ۴۰ میلی‌گرم
  • کولین بی تارترات: ۵۰ میلی‌گرم
  • لوتئین: ۲ میلی‌گرم
  • CoQ10: ۵ میلی‌گرم

خواص قرص دی ویت اکتیو (Day Vit Active)

ممکن است بعد از آشنایی با این مکمل از خود بپرسید که قرص دی ویت اکتیو برای چیست؟ این قرص مکمل فواید مختلفی دارد. مهم‌ترین خواص قرص دی ویت اکتیو عبارت‌اند از:

  • با مصرف این مکمل می‌توانید مطمئن باشید که بدن شما ویتامین‌ها و مواد معدنی حیاتی مورد نیاز برای فعالیت در دوران اوج خود را دریافت می‌کند.
  • قرص دی ویت اکتیو حاوی بسیاری از ویتامین‌ها از جمله ویتامین‌های B است که به تبدیل غذا به انرژی که یک فرایند حیاتی در تولید انرژی است، کمک می‌کند. یک مکمل مولتی ویتامین ممکن است به افزایش سرزندگی و کاهش خستگی کمک کند.
  • قرص دی ویت اکتیو حاوی ویتامین‌ها و مواد معدنی از جمله منیزیم، B6، B12  و اسید فولیک است که به تنظیم فشار خون و کاهش سطح هموسیستئین که به عنوان عامل افزایش خطر بیماری‌های قلبی عروقی شهرت دارد کمک می‌کند.
  • ویتامین‌های B، به ویژه B6، B12 و فولات موجود در این مکمل به سنتز انتقال‌دهنده‌های عصبی تنظیم‌کننده خلق و خو کمک می‌کنند. دریافت مقادیر کافی از این ریزمغذی‌ها قابلیت کاهش علائم اضطراب و افسردگی و بهبود خلق و خو را دارد.

طریقه مصرف قرص دی ویت اکتیو

شاید بسیاری از مردم بدانند که قرص day vit active برای چیست اما تعداد کسانی که طریقه مصرف قرص دی ویت اکتیو را می‌دانند بسیار کمتر از این است. بیشتر مردم تصور می‌کنند که می‌توانند این مکمل مفید و پرانرژی را هر زمان که بخواهند و طبق دوز مورد نظر خود مصرف کنند اما این تصور چندان درست نیست. 

برای مصرف این مکمل غذایی باید در وهله اول با پزشک یا کارشناس تغذیه خود مشورت کنید. پزشک یا کارشناس تغذیه با بررسی نتایج آزمایش خون شما و در نظر گرفتن شرایط جسمانی شما و سابقه بیماری‌هایتان می‌تواند بهترین مکمل را برای شما توصیه کند و دوز مناسب آن را پیشنهاد کند. مکمل دی ویت اکتیو هم از این قاعده مستثنی نیست. پزشک یا کارشناس تغذیه با بررسی مواد مغذی موجود در بدن شما و کمبودهایی که دارید، ممکن است به شما قرص دی ویت اکتیو را پیشنهاد دهد. این قرص باید طبق دوز تعیین شده توسط پزشک یا کارشناس تغذیه که معمولا روزانه است، مصرف شود. 

بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال باید هر روز قرص دی ویت اکتیو را به عنوان یک مکمل غذایی همراه با وعده غذایی اصلی یا طبق دستور پزشک مصرف کنند. به این ترتیب، می‌توان مطمئن بود که این مکمل بهترین و بیشترین تأثیر را داشته باشد. 

بهترین زمان مصرف قرص دی ویت اکتیو

قرص دی ویت اکتیو یک مکمل همه کاره است که معمولا در دوره‌هایی که عادات غذایی ضعیف و استرس شدید وجود دارد، مصرف می‌شود. این قرص یک مولتی ویتامین متعادل شده است که انرژی جسمی و ذهنی را افزایش می‌دهد و از سیستم گوارشی بدن حمایت می‌کند. آنزیم‌های گوارشی و پروبیوتیک‌های با قدرت بالا موجود در این فرمولاسیون منحصر به فرد مزایای فراوانی برای بدن دارند و برای اینکه این مزایا تقویت شوند، باید بهترین زمان مصرف این مکمل را بدانید. معمولا در صورت تجویز پزشک یا کارشناس تغذیه، بهترین زمان مصرف این قرص برای شما تعیین می‌شود. 

علاوه‌براین، باید این مکمل را در مواقعی که سیستم گوارشی بدن در فعال‌ترین حالت ممکن خود است مصرف کنید. پس از صرف وعده غذایی ناهار یا شام بهترین زمان مصرف این قرص مکمل است. این وعده باید وعده غذایی اصلی شما باشد. بنابراین، اگر ناهار مفصلی می‌خورید یا غذاهای اصلی را برای شام کنار می‌گذارید، قرص دی ویت اکتیو در یکی از این وعده‌ها مصرف کنید. به این ترتیب، می‌توانید مطمئن باشید که این قرص بیشترین فایده را برای شما دارد. 

عوارض قرص دی ویت اکتیو

قبل از مصرف هر مکمل یا داروی بدون نسخه‌ای باید با عوارض آن آشنا باشید. گاهی اوقات، عوارض مصرف یک مکمل می‌تواند بیش از فواید آن باشد. در نتیجه، به جای اینکه آن مکمل برای شما مزیت خاصی داشته باشد، مضر سلامتی‌تان خواهد بود.

درباره‌ی مکمل قرص دی ویت اکتیو هم همین موضوع صدق می‌کند. پیش از مصرف این قرص باید عوارض قرص دی ویت اکتیو را بدانید. البته، اگر فرد سالمی بدون مشکلات یا بیماری‌های خاص باشید، دی ویت اکتیو برای شما ضرر خاصی نخواهد داشت. تنها اتفاقی که ممکن است رخ دهد این است مه ادرار شما رنگ زردی غیرطبیعی داشته باشد. رنگ زرد ادرار ممکن است ناشی از متابولیسم ویتامین B2 باشد. این اتفاق یک عارضه جانبی طبیعی است که بلافاصله از بین می‌رود.

مصرف قرص Day Vit Active در ورزشکاران

مصرف قرص دی ویت اکتیو به کسانی که می‌خواهند انرژی بیشتری داشته باشند یا افرادی که در فکر کاهش وزن هستند، کمک می‌کند. ورزشکاران با مصرف این مکمل غذایی زیر نظر کارشناس تغذیه خود می‌توانند یک برنامه غذایی متعادل و سالم را برای خود تنظیم کنند تا هم انرژی لازم برای انجام حرکات ورزشی را داشته باشند و هم وزن آنها بیش از حد بالا نرود و مدیریت وزن بهتری داشته باشند. 

مصرف قرص Day Vit Active در افراد مسن

قرص Day Vit Active می‌تواند انرژی مورد نیاز بدن سالمندان و افراد مسن را هم فراهم کند. ترکیبات این قرص می‌توانند به تقویت سیستم ایمنی و عصبی این افراد هم کمک کند. البته، فراموش نکنید که مانند هر مکمل دیگری باید پیش از مصرف قرص دی ویت اکتیو برای سالمندان با پزشک متخصص آنها مشورت کنید. 

مصرف قرص Day Vit Active در در زنان باردار

شاید قرص دی ویت اکتیو حاوی مواد مغذی مورد نیاز مادران باردار یا شیرده باشد اما برای مصرف آن باید حتما با پزشک خود مشورت کنید. در واقع، کارشناسان توصیه می‌کنند که پیش از استفاده از این مکمل در دوران بارداری یا شیردهی و زمان تلاش برای باردار شدن حتما با پزشک خود مشورت کنید. 

قرص دی ویت اکتیو هلث اید

مصرف قرص Day Vit Active در در کودکان

بسیاری از مکمل‌ها مانند ب کمپلکس برای رشد کودکان مفید هستند. به همین علت، بعضی از والدین با مشاهده ترکیبات این مکمل و پیش از آنکه به این فکر کنند که قرص دی ویت اکتیو برای چیست، آن را به فرزند خود می‌دهند. این کار درست نیست چون کارشناسان سلامتی و پزشکان مصرف قرص دی ویت اکتیو را تنها به بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال توصیه می‌کنند. بنابراین، اگر فرزند شما کمتر از ۱۲ سال سن دارد، پیش از تجویز خودسرانه این قرص برای او با پزشک یا کارشناس تغذیه مشورت کنید. 

سؤالات متداول

قرص دی ویت اکتیو برای چیست؟

قرص دی ویت اکتیو هلث اید یک مکمل مولتی ویتامین و حاوی مواد معدنی که به شما برای داشتن انرژی بیشتر و سبک زندگی فعالانه کمک می‌کند. 

آیا قرص day vit active چاق کننده است؟

این مکمل چاق‌کننده نیست، با تأمین ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز افراد مختلف به آنها کمک می‌کند تا اشتهای طبیعی داشته باشند. 

عوارض قرص دی ویت اکتیو چیست؟

رنگ زرد ادرار که ممکن است ناشی از متابولیسم ویتامین B2 باشد از عوارض مصرف قرص دی ویت اکتیو است. این عارضه طبیعی محسوب می‌شود و بلافاصله از بین می‌رود.

سخن پایانی

اگر به داشتن سبک زندگی فعالانه فکر می‌کنید یا مواد غذایی مورد نظر شما از رژیم غذایی‌تان تأمین نمی‌شوند، می‌توانید از قرص دی ویت اکتیو استفاده کنید. این قرص با تأمین مواد مغذی مورد نیاز بدن به افزایش اشتهای طبیعی شما کمک می‌کند و در افزایش انرژی و بهبود عملکرد بدنتان نقش مهمی خواهد داشت. این مکمل برای همه به ویژه ورزشکاران مفید است. بزرگسالان و کودکان بالای ۱۲ سال می‌توانند این مکمل را زیر نظر پزشک یا کارشناس تغذیه خود مصرف کنند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.