عمومی

نظرات درمورد قرص نورکرین برای ریزش مو

رژیم غذایی مناسب نقش بسزایی در سلامت پوست، ناخن و مو دارد. اگر در رشد سالم موهای خود مشکل دارید، بدانید که تنها نیستید. بسیاری از افراد با نازک‌شدن موها و آسیب‌هایی که ممکن است منجر به ریزش مو شود، دست و پنجه نرم می‌کنند. کارشناسان می‌گویند ریزش ۵۰ تا ۱۰۰ تار مو در روز طبیعی است اما اگر موهای شما به میزان بسیار بیشتر از این مقدار می‌ریزد، ممکن است نشان‌دهنده‌ مشکلی در سلامت فولیکول‌های موی شما باشد. عواملی مانند بیماری‌ها، استرس و کمبود ویتامین همگی می‌توانند بر سلامت موهای شما تأثیر بگذارند.

اگر متوجه ریزش یا نازک‌شدن موها شدید، باید با پزشک یا متخصص پوست مشورت کنید تا علت اصلی آن را پیدا کنید. علاوه بر آن، ارزیابی رژیم غذایی می‌تواند به بهبود سلامت فولیکول‌های مو کمک کند. سبک زندگی سالم نقش مهمی در مراقبت از رشد و استحکام موها و جلوگیری از ریزش مو ایفا می‌کند. علاوه بر رژیم غذایی سالم، شاید نیاز به استفاده از مکمل‌های غذایی برای دریافت ویتامین‌ها و مواد معدنی مناسب برای رشد و استحکام داشته باشید. یکی از این مکمل‌ها، قرص نورکرین است که در این مقاله، درباره نظرات درمورد قرص نورکرین و فواید و عوارض این مکمل می‌خوانید.

قرص نورکرین برای چیست؟

نورکرین یک مکمل غذایی است که برای رفع ریزش مو و تقویت رشد مو به کار می‌رود. قرص نورکرین برای ریزش مو ترکیباتی از مواد طبیعی دارد که هدف آن تغذیه پیاز مو و در نهایت، بهبود سلامت مو است. ماده اولیه این قرص یعنی ماریلکس (Marilex)، از ماهی مشتق شده و پروتئین‌های ضروری و اسیدهای آمینه‌ای را فراهم می‌کند که برای رشد مو ضروری هستند. علاوه‌براین، نورکرین حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و عصاره‌های گیاهی است که به حفظ سلامت مو کمک می‌کنند. نورکرین با داشتن ماده طبیعی ماریلکس باعث شده که صدها هزار نفر زن و مرد، چرخه سالم رشد موی خود را بازیابی کنند. این قرص از سوی دانشمندان، پزشکان و متخصصان پوست و مو در سراسر جهان توصیه شده است.

Nourkrin ۳۰ سال سابقه مطالعات بالینی دارد و به طور مداوم اثربخشی رشد مو را افزایش می‌دهد. نورکرین تنها محصولی در سراسر جهان است که حاوی Marilex، یک ماده طبیعی فعال، با ساختار ترکیبی منحصر به فرد و محافظت شده حاوی پروتئین‌های خاص است که نقش اساسی در تنظیم رشد موی سالم دارد. دلیل ریزش مو و اختلالات رشد مو در بیشتر موارد، غلظت کمتر از حد معمول پروتئوگلیکان‌ها تشخیص داده می‌شود که باعث تخریب فولیکول یا پیاز مو می‌شود.

نورکرین (Nourkrin) چگونه به تقویت و کاهش ریزش مو کمک می کند؟

مصرف قرص نورکرین (Nourkrin) ترکیبی از پروتئوگلیکان‌های فعال زیستی را برای بدن فراهم می‌کند که هم ممکن است بر فعالیت روده تأثیر بگذارد و هم تأثیرات سیستمیک در بدن داشته باشد. این داروی پیشرفته دارویی است که می‌تواند کل بدن یا بخش‌های خاصی از بدن را تحت تاثیر قرار دهد. داده‌های تحقیقاتی نشان می‌دهند که پروتئوگلیکان‌ها در دستگاه گردش خون بدن جذب شده و به فولیکول یا پیاز مو می‌رسند و محتوای پروتئوگلیکانی آن ناحیه را تقویت می‌کنند. غلظت پروتئوگلیکان‌های فولیکولی از کم‌خونی فولیکول‌ها و در نتیجه تحلیل پیاز مو جلوگیری می‌کند. این مکانیسم، باعث ضخیم شدن مو خواهد شد.

علاوه‌براین، برخی از اجزای تشکیل‌دهنده‌ قرص نورکرین مو دارای خواص ضد التهابی هستند که می‌تواند با التهاب پوست سر و شرایط دیگری که منجر به ریزش مو می‌شوند مقابله کند. البته نباید از جنبه‌ ویتامینی قرص نورکرین نیز غافل بمانیم. نورکرین ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری از جمله بیوتین، روی و ویتامین های A، C و E را برای بدن فراهم می‌کند. این مواد مغذی نقش حیاتی در حفظ سلامت فولیکول‌ها و تقویت رشد مو دارند.

قرص نورکرین برای چه افرادی مناسب است؟

قرص نورکرین برای افرادی که ریزش مو را تجربه می‌کنند یا می‌خواهند موهای پرپشت و ضخیم داشته باشند، مناسب است. به طور خاص، قرص نورکرین برای افراد زیر مناسب است:

  • افراد مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک: این بیماری شکلی رایج از عارضه‌ ریزش مو است که هم مردان و هم زنان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. نورکرین می‌تواند به کاهش اثرات این بیماری ژنتیکی کمک کند.
  • زنان پس از زایمان: موهای بسیاری از زنان پس از زایمان به دلیل تغییرات هورمونی نازک می‌شود. استفاده از قرص نورکرین در این مدت دوباره موها را به حالت اولیه و سالم خود برمی‌گرداند.
  • افراد دچار استرس: استرس می‌تواند به ریزش موقت مو منجر شود. فرمول قرص نورکرین با اثرات استرس بر سلامت مو مقابله می‌کند.
  • افراد با کمبودهای تغذیه‌ای: کسانی که تغذیه ناکافی، به ویژه از نظر ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری برای رشد مو دارند، می‌توانند از نورکرین استفاده کنند.
  • افراد مسن: با افزایش سن، موها به طور طبیعی نازک‌تر و شکننده‌تر می‌شوند. مصرف قرص نورکرین در استحکام موی سالمندان نیز مؤثر است.
  • افرادی که به پیشگیری از ریزش مو فکر می‌کنند: حتی افرادی که ریزش موی قابل توجهی ندارند نیز می‌توانند از قرص نورکرین برای حفظ سلامت موهای خود و پیشگیری از ریزش مو استفاده کنند.

قرص نورکرین برای مردان و قرص نورکرین برای زنان چه تفاوتی دارند؟

ریزش مو در بین زنان بسیار شایع‌تر از آن چیزی است که بیشتر مردم تصور می‌کنند و از آنجایی که ریزش موی زنانه به طور کلی از نظر اجتماعی کمتر از ریزش موی مردانه قابل قبول تلقی می‌شود، می‌تواند تأثیر عمیقی بر افراد مبتلا به این عارضه داشته باشد. زنان ممکن است به دلیل چندین عامل مختلف مانند سلامتی، استرس و تغییرات هورمونی در رابطه با زایمان یا یائسگی دچار ریزش مو شوند.

با‌این‌حال، شایع‌ترین نوع ریزش مو، هم برای زنان و هم برای مردان، به ترتیب ریزش مو با الگوی زنانه (ریزش موی ژنتیکی) و ریزش موی مردانه (آلوپسی آندروژنتیک) است که از عوامل ژنتیکی ناشی می‌شود. در مردان، معمولاً موها به تدریج نازک شده و اغلب به سمت طاسی پیش می‌روند. در حالی که در زنان، این وضعیت به‌صورت نازک شدن تدریجی و پراکنده مو همراه با باز شدن قسمت‌های مختلف ظاهر می‌شود.

برخی از داروهایی که در حال حاضر برای درمان ریزش موی زنانه استفاده می‌شوند، به دلیل عوارض جانبی شدید، برای زنان تأیید نشده‌اند و سایر درمان‌ها تنها تأثیر کمتری بر رشد مو دارند. قرص نورکرین برای زنان یک درمان طبیعی، ایمن و غنی از پروتئوگلیکان‌های خاص است که به عادی‌سازی چرخه رشد مو بدون هیچ گونه عوارض جانبی کمک می‌کند.

در مورد ریزش مو یا طاسی مردان (که با نام آلوپسی آندروژنتیک شناخته می‌شود) نیز برخی از فولیکول‌های مو به هورمونی به نام دی هیدروتستوسترون حساس هستند. فولیکول‌های حساس به طور کلی در شقیقه، خط مو و در تاج سر قرار دارند. این هورمون بر چرخه طبیعی رشد مو تأثیر گذاشته و اندازه فولیکول‌های مو را تغییر می‌دهد. در نتیجه کوتاه شدن چرخه رشد مو و کوچک شدن فولیکول مو، به تدریج موهای نازک‌تر و دارای رنگدانه‌ کمتر و در نهایت موهای کمتری تولید خواهد شد.

Marilex-M جزء اصلی و فعال منحصر به فرد قرص نورکرین برای مردان و سرشار از پروتئوگلیکان‌های زیست فعال خاص است. افزایش این پروتئوگلیکان‌ها در رفع انقباض فولیکول مو در طول ریزش موی مردان ضروری محسوب می‌شود.

فواید قرص نورکرین

  • کاهش ریزش مو: بر اساس نظرات درمورد قرص نورکرین، این قرص با داشتن مواد مغذی ضروری، در کاهش ریزش مو مؤثر است.
  • تقویت کننده مو: نورکرین مو را ضخیم‌تر می‌کند و آن را کمتر در معرض شکستگی و آسیب قرار می‌دهد.
  • فاقد مواد غیر طبیعی و مضر: قرص نورکرین کاملاً ایمن و صددرصد بدون مواد شیمیایی و اعتیادآور مضر است. 
  • تداخل دارویی نزدیک به صفر: هیچ مورد شناخته شده یا ثبت‌شده‌ای از تداخل مصرف نورکرین با سایر داروها وجود ندارد زیرا Nourkrin‌ بر پایه مواد طبیعی فرموله شده است. با‌این‌حال، اگر مصرف‌کنندگان نورکرین، داروی دیگری مصرف می‌کنند، توصیه می‌شود قبل از شروع با پزشک خود مشورت کنند.
  • مفید برای همه: نورکرین برای همه انواع و رنگ‌های مو مفید است و همه می‌توانند از آن استفاده کنند.
  • فاقد گلوتن: نظرات درمورد قرص نورکرین نشان می‌دهند که این قرص فاقد گلوتن است و برای بیماران مبتلا به سلیاک نیز مناسب خواهد بود.

عوارض نورکرین برای زنان و مردان

در بیش از ۳۰ سالی که Nourkrin در سطح جهانی در دسترس بوده، هیچ عارضه‌ جانبی شناخته شده و خطرناکی از مصرف آن گزارش نشده است. تنها تعدادی از عوارض رایج وجود دارد که ممکن است با مصرف قرص نورکرین متوجه آن‌ها شوید:

  • مشکلات گوارشی: برخی از مصرف‌کنندگان ممکن است ناراحتی خفیف گوارشی مانند نفخ یا ناراحتی معده را تجربه کنند. این عارضه معمولا گذرا تلقی می‌شود و ممکن است با استفاده مداوم برطرف شود.
  • حساسیت‌ها: کسانی که به ماهی آلرژی دارند باید از مصرف نورکرین اجتناب کنند زیرا این قرص حاوی مواد مشتق شده از ماهی (یعنی ماریلکس) است. علائم حساسیت این ممکمل ممکن است شامل کهیر، تورم یا مشکل در تنفس باشد.
  • سردرد: تعداد بسیار کمی از مصرف‌کنندگان قرص نورکرین تجربه سردرد را گزارش کرده‌اند که ممکن است مربوط به تغییرات رژیم غذایی یا مصرف مکمل‌های دیگر باشد.

نحوه مصرف

مصرف قرص نورکرین برای مو برای دوره‌های نامحدود بی‌خطر در نظر گرفته می‌شود. باید ۲ قرص نورکرین در روز به مدت حداقل ۶ ماه یا تا زمانی که نتیجه مطلوب حاصل شود مصرف کنید. معمولاً توصیه می‌شود که ۱ قرص صبح و ۱ قرص شب بعد از شام همراه با آب مصرف شود.

از کجا قرص نورکرین اصل را تهیه کنیم؟

مصرف کنندگان باید مراقب محصولات تقلبی که ادعا می‌شود اثرات مشابهی با قرص نورکرین دارند باشند. محصولاتی که مثلاً با نام پروتئین‌های دریایی یا عصاره‌های دریایی تبلیغ می‌شوند اغلب تقلبی هستند زیرا این محصولات نسخه اصلی و علمی آزمایش شده ماده  Marilexنیستند.

نورکرین اصل را باید از داروخانه‌ها و فروشگاه‌های آنلاین معتبر و مجاز وزارت بهداشت مانند دارولاین تهیه کرد.

سؤالات متداول

– چقدر طول می کشد تا نورکرین اثر کند؟

۳ ماه از شروع درمان.

– آیا نورکرین در دوران بارداری ایمن است؟

خیر. مصرف نورکرین برای زنان باردار مجاز نیست. توصیه می‌شود که مصرف قرص نورکرین مخصوص بانوان را در چهار ماه اول پس از زایمان شروع کنید و آن را تا زمانی که ریزش به مقدار طبیعی کاهش یابد یا تا زمانی که از نتیجه راضی باشید ادامه دهید.

– آیا نورکرین برای همه نوع ریزش مو مؤثر است؟

بله. همه نوع ریزش مو که مرتبط با فولیکول یا پیاز مو باشد. البته منع مصرف آن برای زنان باردار و افراد حساس به ماهی و مشتقات آن نباید فراموش شود.

– آیا استفاده طولانی مدت از نورکرین عوارض دارد؟

مصرف نورکرین برای دوره‌های نامحدود بی‌خطر است. 

سخن پایانی

مواردی که قرص نورکرین را از سایر مکمل‌های ریزش مو متمایز می‌کند، این است که نورکرین تنها درمان جایگزین پروتئوگلیکانی در بازار است و از نظر علمی ثابت شده که یک مکمل بدون مواد مضر، کاملاً ایمن و بدون عوارض جانبی برای افزایش غلظت پروتئوگلیکان‌های خاص پیاز مو و در نتیجه عادی‌سازی چرخه رشد مو و داشتن موهایی سالم است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.