دانستنتی های مکمل ها, عمومی

بهترین مکمل ها برای رفع خستگی

بهترین مکمل رفع خستگی

خستگی بدون شک بخش فراموش‌نشدنی دوران بزرگسالی است و به جنسیت و سن و سال ربط چندانی ندارد؛ فرق نمی‌کند که شما وظیفه تأمین معاش یک خانواده را دارید، یا اینکه شغل ساده‌ای دارید و یا زن خانه‌دار هستید، ممکن است که گه‌گاه احساس خستگی کنید. در چنین شرایطی اکثر افراد سراغ ویتامین‌ها و مکمل‌های موجود در بازار می‌روند و می‌خواهند با خرید بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی از این شرایط تاحدودی آزاردهنده خلاص شود.

بگذارید همین ابتدا بگوییم که در بسیاری از موارد خوردن مداوم بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی نیز دردی از شما دوا نخواهد کرد، چراکه خستگی‌های شدید و دائمی معمولاً نشانه اولیه از یک بیماری نهفته هستند و اگر دائماً احساس خستگی می‌کنید، بهتر است با یک پزشک مشورت کنید و سرخود قرص رفع خستگی مصرف نکنید.

پس اگر از بهترین مکمل رفع بی حالی استفاده کردید، اما هنوز سرحال نبودید و احساس کردید که انرژی شما به‌جای بازیابی، تلف شده است، بهترین کار مشورت با یک متخصص است تا دریابد که علت اصلی خستگی شما چیست؟ شاید استرس و فشار روزانه باعث می‌شود که شما همواره احساس کنید که خسته هستید؛ در چنین شرایطی شاید بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی بتواند انرژی ازدست‌رفته را بازگرداند.

بنابراین اگر احساس خستگی مزمن دارید؟ چند دقیقه برای خواندن این مقاله وقت بگذارید؛ دارولاین بهترین مکمل‌ رفع خستگی و بی ‌حالی را در ادامه معرفی خواهد کرد و به شما کمک می‌کند تا انرژی بالایی در تمام طول روز داشته باشید.

مکمل‌ های مناسب برای رفع خستگی

اکثر ما هنگام جست‌وجوی بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی و کمبود انرژی در بازار، از خود می‌پرسیم که آیا واقعاً قرص ویتامین برای رفع خستگی و یا قرص رفع خستگی مؤثر هستند یا خیر؛ و آیا آنچه در بازار از آن به‌عنوان بهترین مولتی ویتامین ‌های افزایش انرژی و یا بهترین مکمل رفع بی حالی یاد و به ما توصیه می‌شوند، چقدر برای بدن ما مناسب است. بسیاری از ما حتی نمی‌دانیم که خستگی ما ناشی از کمبود کدام ویتامین در بدن است. پس در همین ابتدا لازم است این نکته را یادآور شویم که هرچند که استفاده از مکمل‌های مختلف می‌تواند به بهبود انرژی، کاهش خستگی و افزایش توان بدن کمک کند، اما قبل از مصرف هرگونه مکمل توصیه می‌شود با پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کرده و بهترین مکمل رفع خستگی را برای بهبود وضعیت شخصی خود را در نظر بگیرید.

در ادامه به‌طور مختصر خواهیم گفت که بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی و بهترین مکمل رفع خستگی کدم‌اند و سپس به‌تفصیل ویژگی‌های هریک را برای شما شرح خواهیم داد تا در انتهای دریابید که برای رهایی از خستگی و شرایط کسل‌کننده کدام  قرص ویتامین برای رفع خستگی بیشتر به کار شما می‌آید. به‌طورکلی، برای رفع خستگی می‌توان از مکمل‌های مختلفی مانند منیزیم، آهن، ویتامین D و C، ملاتونین، ویتامین B کمپلکس، ویتامین B12، کوآنزیم Q10 و اسیدهای آمینه استفاده کرد.

بهترین مولتی ویتامین های افزایش انرژی

 رایج‌ترین دلیل خستگی

خستگی یک وضعیت فیزیولوژیک طبیعی است که بعد از فعالیت بدنی یا ذهنی شدید، در شدت‌های متغیر ظاهر می‌شود. بااین‌حال، برخی افراد ممکن است با مشکل خستگی مزمن روبه‌رو شوند که می‌تواند بر کیفیت زندگی آن‌ها تأثیر منفی بگذارد. علل خستگی می‌تواند شامل عادت‌های اشتباه، کمبود خواب، بیماری‌های مزمن، کمبود ویتامین‌ها و مواد مغذی، کمبود آهن، کم‌خونی، بیماری‌های تیروئید، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های روانی، و استفاده از برخی داروها مانند ضدافسردگی‌ها باشد. در اینجا باید گفت که در کنار مصرف بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی، تغذیه مناسب، خواب کافی، و ورزش منظم نیز نقش مهمی در افزایش انرژی و کاهش خستگی ایفا می‌کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله “روش های رفع خستگی بدن” را هم مطالعه کنید.

 بهترین ویتامین برای رفع خستگی

هرچند که مصرف بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی برای بسیاری از بزرگسالان ضروری است، اما فراموش نکنید که اصلی‌ترین راه رفع خستگی، تأمین نیاز بدن از مواد مغذی و داشتن رژیم غذایی سالم است. اگر یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید، بدون شک کمتر شاهد کسالت خواهید بود. اما امروزه به دلیل مشغله زیاد افراد، شناختن بهترین مکمل رفع بی حالی و قرص ویتامین برای رفع خستگی نیز امری حیاتی به نظر می‌رسد؛ چراکه اکثر ما به دلیل فعالیت‌های بیرون از خانه، مشغله‌های فکری و مسئولیت‌های فراوان و البته آلودگی هوا همواره خسته و کسل هستیم و می‌توانیم با مصرف بهترین مولتی ویتامین های افزایش انرژی تا حدودی به کاهش علائم خستگی، بی‌حالی و ضعف بدنی خود کمک کنیم.

اما بهترین ویتامین برای رفع خستگی را می‌توان ویتامین B کمپلکس دانست؛ چراکه این ویتامین شامل ویتامین‌های محلول در آب است و حاوی تمام ویتامین‌های خانواده B است. مصرف این ویتامین در صبح تقریباً به‌تمامی افراد کمک می‌کند تا روز شاداب‌تری را تجربه کنند.

به‌عبارت‌دیگر بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی باید تمامی ویتامین‌های زیر را داشته باشد:

  • تیامین  (B1)
  • ریبوفلاوین  (B2)
  • نیاسین  (B3)
  • اسید پانتوتنیک  (B5)
  • پیریدوکسین  (B6)
  • فولات  (B9)
  • B1

به‌طورکلی باید گفت که قرص رفع خستگی باید سرشار از ویتامین‌های B باشد؛ چراکه این ویتامین نقش مهمی در فرآیند تبدیل غذاها به انرژی دارند. همچنین ویتامین B6 و B12 در تشکیل گلبول‌های قرمز و اکسیژن‌رسانی نقش مهمی ایفا می‌کنند و به بهبود علائم بی‌حالی کمک شایانی می‌کنند. در ادامه ما در دارولاین قصد داریم اهمیت هر یک از ویتامین‌ها و مکمل‌های موجود در بازار را برای شما تشریح کنیم. لازم به ذکر است که می توانید برای تامین از منابع طبیعی ویتامین ب هم استفاده کنید.

ویتامین B12

از ویتامین B12 عموما به‌عنوان بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی یاد می‌کنند؛ چراکه تحقیقات نشان داده که اگر این ویتامین به اندازه کافی در بدن وجود نداشته باشد، انسان بیشترین درجه از خستگی، ضعف و حتی کاهش وزن را تجربه خواهد کرد. می‌توانید برای رفع خستگی خود از قرص رفع خستگی B12 استفاده کنید.

ویتامین D

باید گفت که متأسفانه بین ۸۰ تا ۹۰ درصد از ایرانی‌ها از کمبود ویتامین D  رنج می‌برند. این ویتامین از نور خورشید تأمین می‌شود و بدن برای داشتن سیستم ایمنی قوی و رشد استخوان‌ها و تولید هورمون به این ویتامین احتیاجی مبرم دارد. بیشتر افراد از این ویتامین D به‌عنوان قرص رفع خستگی یاد می‌کنند. بهتر است پیش از مصرف مکمل ها با روش های تامین ویتامین دی بدن بیشتر آشنا شوید.

مکمل‌های آهن  

بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی، مکمل‌ آهن است. آهن نقش مهمی در انتقال اکسیژن به سلول‌ها و تولید انرژی دارد و کمبود آن می‌تواند باعث خستگی و کاهش توان فیزیکی شود. غذاهای مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی، لوبیا، عدس، نخود و غلات تقریباً سرشار از آهن هستند. بهترین مکمل رفع بی حالی هم درواقع همان مکمل‌های آهن هستند که می‌توان به‌راحتی آنان را تهیه کرد.

 مکمل‌های حاوی منیزیم  

منیزیم یک ماده معدنی مهم است که در تنظیم فشارخون و سیستم ایمنی بدن نقش اساسی دارد. فواید منیزیم برای بدن بسیار زیاد است. کمبود منیزیم می‌تواند منجر به خستگی، ضعف عضلانی، و اختلالات خواب شود. مصرف روزانه مناسب منیزیم برای افراد بالغ حدود 320-420 میلی‌گرم است. بنابراین از مکمل منیزیم نیز به‌عنوان بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی یاد می‌شود.

بهترین قرص‌های مولتی ویتامین رفع خستگی

امروز مکمل‌‌های مختلف و انواع گوناگون قرص ویتامین برای رفع خستگی و افزایش انرژی تولیدشده است. برخی از مکمل‌های موردتوجه شامل آشواگاندا، کوکوئوتن، ویتامین D، ویتامینB، کراتین، آهن، منیزیم و ال-تیانین هستند که به‌عنوان بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی می‌توانند به افزایش انرژی و کاهش خستگی کمک کنند. فراموش نکنید که افراد دارای شرایط خاص مانند زنان باردار و یا افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن بهتر از قبل از استفاده از هر نوع قرص رفع خستگی با پزشک خود مشورت کنند.

دابل بول نیچرز اونلی 30 عددی

می‌توان گفت بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی در بازار قرص دابل بول نیچرز اونلی است که نه تنها انرژی‌زا و افزایش‌دهنده استقامت بدن است، بلکه سیستم ایمنی را نیز تقویت می‌کند. این قرص به افراد مبتلا به سرطان و فشارخون نیز کمک می‌کند تا شاداب‌تر زندگی کنند. همچنین دابل بول نیچرز اونلی احتمال باروری آقایان را افزایش می‌دهد و به کاهش علائم یائسگی و سلامت جنسی زنان کمک شایانی می‌کند.

ملاتونین

ملاتونین یک قرص رفع خستگی نیست، اما به کاهش بی‌خوابی کمک می‌کند و به همین دلیل باعث افزایش سطح انرژی و رفع بی‌حالی می‌شود. اگر بی‌خواب هستید و به همین دلیل در طول روز خسته می‌شوید، ملاتونین، بهترین مکمل رفع خستگی است.از جمله محصولات حاوی ملاتونین می توان به ملاتونین 5 میلی گرمی اشاره کرد.

کراتین

کراتین نیز می‌تواند باعث افزایش قدرت و عملکرد بهتر بدن شود. به گفته متخصصان هرچند که کراتین بهترین مکمل رفع بی ‌حالی نیست، اما مصرف طولانی و کوتاه‌مدت آن برای افراد سالم بی‌خطر است. گفتنی است که کراتین در حقیقت یک اسیدآمینه است که در گوشت قرمز و غذاهای دریایی به‌وفور یافت می‌شود و نمی‌توان آن را بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی دانست.

سیترولین

سیترولین در حقیقت یک اسیدآمینه است و مصرف آن به‌صورت مکمل و قرص به این دلیل که بدن آن را خودبه‌خود می‌سازد، غیرضروری است. جالب است بدانید که سیترولین در هندوانه به‌وفور یافت می‌شود. از ال‌سیترولین بیشتر برای بهبود عملکرد ورزشی، درمان کم‌خونی داسی‌شکل، اختلال نعوظ در آقایان، فشارخون بالا و بسیاری از موارد دیگر استفاده می‌شود؛ پس نمی‌توان آن را جزو دسته بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی یا بهترین مکمل رفع بی حالی قرار داد. هرچند که در برخی از مطالعات آمده که مصرف کراتین ممکن است در کاهش خستگی و افزایش سطح انرژی مؤثر باشد.

مکمل جنسینگ

شاید بپرسید جینسینگ چیست؟ باید گفت جنسینگ یا گینسنگ یک گیاه دارویی محبوب است که به‌عنوان یک مکمل طبیعی برای افزایش انرژی، کاهش خستگی، تقویت سیستم ایمنی، افزایش تمرکز و بهبود عملکرد جنسی مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه از قرص جنسینگ به‌عنوان قرص رفع خستگی نام می‌برند. بااین‌حال، مصرف جنسینگ ممکن است باعث افزایش خونریزی در زمان قاعدگی در خانم‌ها شود. مکمل جنسینگ معمولا به‌عنوان یک مکمل جداگانه یا در ترکیب با سایر مکمل‌ها مانند ویتامین‌ها و مواد معدنی مصرف می‌شود. 

رویال ژل

رویال ژل یک آنتی‌اکسیدان‌های طبیعی قوی است که از کندوهای زنبورهای عسل به‌دست می‌آید. این محصول بی‌شک بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی است که به افزایش سطح انرژی بذن کمک می‌کند. بااین‌حال، تحقیقات علمی در مورد اثرات دقیق رویال ژل بر رفع خستگی و افزایش انرژی بسیار محدود است. همچنین برخی از افراد ممکن است که به رویال ژل حساسیت نشان می‌دهند. بنابراین، قبل از استفاده از رویال ژل توصیه می‌شود که با یک پزشک یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

 بهترین مکمل رفع بی حالی

مکمل های انرژی زا

مکمل‌های انرژی زا معمولاً شامل ترکیباتی مانند آشواگاندا، کوکوئوتن، ویتامین D، ویتامین B، کراتین، آهن و ال‌تیانین هستند. بهترین مولتی ویتامین‌ های افزایش انرژی درواقع با افزایش سطح انرژی، منجر به کاهش خستگی و افزایش تمرکز می‌شوند. همچنین، برخی از مکمل‌های انرژی زا شامل تائورین هستند که در تنظیم انتقال‌دهنده‌های عصبی و تقویت قوای جسمی اثرگذارند. اما فراموش نکنید که مصرف زیاد بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی و همچنین مصرف بیش‌ازحد مکمل انرژی زا ممکن است به سلامتی آسیب برساند، چراکه برخی از مکمل‌های انرژی زا حاوی مقادیر زیادی از کافئین یا مواد محرک مختلف هستند که در درازمدت باعث افزایش ضربان قلب، اضطراب، مشکلات خواب و افزایش فشارخون می‌شوند.

بهترین قرص رفع خستگی برای خانم ها

بهترین مولتی ویتامین‌ های افزایش انرژی در بازار می‌توانند به رفع خستگی و افزایش انرژی در خانم‌ها کمک کنند. این قرص‌ها معمولاً شامل ویتامین‌های گروه B مانند B2، B3، B5، B6، B9 و B12 هستند که می‌توانند به رفع خستگی و افزایش سطح انرژی زنان کمک کنند. همچنین، برخی از قرص‌های انرژی زا شامل مواد معدنی مانند آهن، منیزیم و روی نیز بر تقویت سیستم ایمنی و رفع خستگی خانم‌ها به شدت اثرگذارند. 

بهترین قرص رفع خستگی برای آقایان

بهترین مکمل رفع خستگی و بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی برای آقایان ممکن است بسته به علت خستگی و وضعیت سلامتی آن‌ها متغیر باشد. بااین‌حال، تحت شرایط معمولی ترکیباتی مانند کوآنزیم Q10، ویتامین D، ویتامین B، کراتین، آهن، منیزیم و ویتامین B12 می‌توانند برای آقایان کارآمدتر باشند.

قرص انرژکس مولتی ویتامین مینرال آقایان 30 عددی گلدن لایف

از قرص انرژکس مولتی ویتامین مینرال نیز به‌عنوان بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی البته بیشتر برای مردان نام می‌برند. قرص انرژکس به دلیل داشتن ترکیبی از ویتامین‌های گروه B، کوآنزیم کیوتن، جنسینگ کره‌ای و خارخاسک می‌تواند باعث رفع خستگی مفرط آقایان شود. این قرص همچنین به افزایش قدرت باروری و تقویت اسپرم نیز کمک می‌کند. به همین دلیل پزشکان به زنان توصیه می‌کنند از قرص انرژکس به‌عنوان قرص رفع خستگی استفاده نکنند.

در انتها باید گفت که مصرف بهترین مولتی ویتامین برای رفع خستگی به تنهای نمی‌تواند مؤثر باشد و کنار آن باید یک رژیم غذایی سالم و ورزش را نیز در برنامه روزانه خود بگنجانبد. قرص ویتامین برای رفع خستگی معمولاً تنها به بهبود و کاهش علائم کمک می‌کنند و نمی‌توانند مشکل را از ریشه از بین ببرند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *