اطلاعات دارویی, عمومی

قرص ویزارسین چیست و چگونه مصرف می شود؟

ویزارسین

اختلال نعوظ امروزه در مردان و پسران جوان امری متداول نیست، اما آمارهای جهانی نشان می‌دهد که به دلیل آلودگی‌های زیست‌محیطی و بالا رفتن استرس در زندگی‌های شهری اکنون مردان بیشتری نسبت به گذشته با اختلال نعوظ درگیر هستند و یکی از رایج‌ترین و در دسترس‌ترین داروها برای بهبود این اختلال، قرص ویزارسین است که ما در این مطلب قصد داریم شما را با ترکیبات، نحوه مصرف این قرص آشنا کنیم. اما پیش از هر چیزی توضیح خواهیم داد که قرص ویزارسین چیست.

برای پاسخ به این پرسش که قرص ویزارسین چیست، در ابتدا باید بگوییم داروی ویزارسین آقایان، یک داروی ژنریک است که مشابه با داروی مرجع ویاگراست که از اتحادیه اروپا مجوز مصرف گرفته است. همچنین بهتر است پیش از هر چیزی بدانید که مصرف داروی ویزارسین آقایان در انزال زودرس بی‌تاثیر است و برای درمان اختلال عملکرد نعوظ در مردان بزرگسال کارایی دارد.

هرچند که قرص تاخیری ویزارسین بیشتر برای درمان اختلال نعوظ به کار می‌رود، اما پزشک برای دلایل دیگر نیز مانند درمان فشار خون بالا در ریه‌ها هم ممکن است آن را تجویز کند. در چنین شرایطی پیش از مصرف حتما شیوه مصرف قرص ویزارسین را از دکتر معالج خود بپرسید. اما اگر به پزشک خود دسترسی ندارید، جای برای نگرانی وجود ندارد چراکه در این مقاله دارولاین درباره کاربردها، عوارض، نحوه مصرف ویزارسین و مشخصات آن توضیحات کاملی در اختیار شما خواهد گذاشت. این قرص در دسته مکمل افزایش میل جنسی مردان قرار میگیرد که بیشتر حالت درمانی برای نعوظ را دارد.

قرص ویزارسین چیست و چگونه مصرف می‌شود؟

حال که به‌خوبی می‌دانید قرص ویزارسین چیست، باید گفت که داروی ویزارسین آقایان (سیلدنافیل) یک داروی مهارکننده فسفودی‌ استراز تیپ 5 (PDE5) است که معمولا برای درمان اختلال نعوظ جنسی مردان استفاده می‌شود.  درباره شیوه مصرف قرص ویزارسین نیز توضیحاتی کاملی را خواهیم گفت تا خدای‌نکرده مشکلی برای شما پیش نیاید.

قرص ویزارسین چیست؟

قرص ویزارسین نام تجاری دارویی به نام سیلدنافیل است که توسط کارخانه داروسازی اکتوورکو و تحت لیسانس KRKA اسلوونی تولید می‌شود. همان‌طور که اکنون به‌خوبی می‌دانید ویزارسین یک داروی درمانی است که برای افزایش جریان خون در آلت تناسلی به‌کار می‌رود. این قرص که عروق ریوی گشاد می‌کند، روکش‌دار است و در دهان حل می‌شود. 

ترکیبات قرص ویزارسین

قرص تاخیری ویزارسین از ماده مؤثره سیلدنافیل تشکیل شده است. سیلدنافیل متعلق به گروهی از داروهای مهارکننده فسفودی استراز نوع پنج است. در واقع داروی ویزارسین آقایان آنزیم فسفودی استراز را مسدود و باعث تجزیه ماده‌ای به نام گوانوزین مونوفسفات سیکلیک (cGMP) می‌شود. 

قرص ویزارسین چیست


خرید مکمل و ویتامین مخصوص آقایان از داروخانه آنلاین دارولاین


طریقه مصرف قرص ویزارسین

قرص تاخیری ویزارسین به‌صورت قرص‌های روکش‌دار 25، 50 و 100 میلی‌گرمی در بازار وجود دارد. درباره شیوه مصرف قرص ویزارسین گفته شده که بهتر است آن را با آب میل کنید. هرچند که نحوه مصرف قرص ویزارسین توسط پزشک معالج به‌خوبی برای بیمار تشریح داده می‌شود، اما برای قرص ویزارسین 50 و 100 میلی‌گرم توصیه‌شده که حداقل یک تا دو ساعت قبل از فعالیت جنسی مصرف شود. فراموش نکنید که اگر داروی ویزارسین آقایان همراه با غذا مصرف شود، ممکن است نعوظ را در آنان به تاخیر بیاندازد. بنابراین بهتر است که قرص ویزارسین را به‌تنهایی مصرف کنید.

همچنین فراموش نکنید که ویزارسین را تنها باید یک بار در روز مصرف کنید و بیش از آنچه پزشک برای شما تجویز کرده است، نخورید. از سوی دیگر، اگر نوشیدنی‌های الکلی مصرف می‌کنید، ممکن است مصرف داروی تاخیری ویزارسین برای شما مشکل‌ساز شود. به یاد داشته باشید که به‌طور کلی نوشیدنی‌های الکلی به‌شدت نعوظ را در آقایان کاهش می‌دهند.

نحوه اثرگذاری ویزارسین

همان‌طور که تاکنون متوجه شدید، داروی ویزارسین آقایان باعث تجزیه گوانوزین مونوفسفات سیکلیک می‌شود. در این فرآیند جریان خون در آلت تناسلی مردان افزایش می‌یابد و آنان را قادر می‌سازد تا در طول رابطه جنسی نعوظ خود را حفظ کند. همان‌طور که گفته شد، قرص ویزارسین به رفع زود انزلی در مردان کمک شایانی نمی‌کند.

همچنین باید گفت که این دارو کمکی به عدم ابتلا به بیماری‌های عفونی و مقاربتی مانند ایدز یا هپاتیت نمی‌کند و بهتر است که در هنگام رابطه جنسی از وسایل جلوگیری و کاندوم استفاده کنید.

کاربردهای قرص ویزارسین

همان‌گونه که در ابتدای این مطلب و در توضیح این پرسش که قرص ویزارسین چیست گفتیم، این دارو از اتحادیه اروپا مجوز  مصرف گرفته و کمیته محصولات دارویی اعلام کرده است که داروی ویزارسین قدرت درمانی برابر با داروی ویاگرا دارد و با آن در یک راستا تعریف می‌شود. این کمیته به پزشکان توصیه می‌کند که قرص تاخیری ویزارسین نسبت به داروی ویاگرا عوارض کمتری دارد و همواره تاکید کرده است که به این قرص مجوز فروش بدهند.

در ادامه تاکید شده است قرص تاخیری ویزارسین تنها برای بزرگسالان مرد کاربرد اثربخش دارد. و اما آن دسته از افراد که اختلال نعوظ دارند باید بدانند که تجربه یک رابطه جنسی رضایت‌بخش به عوامل متعدد از جمله تحریک جنسی و رابط عاشقانه نیز بستگی دارد و نباید برای برقراری یک رابطه جنسی رضایت‌بخش متوسل به این قبیل از داروها بشنود.

پیشنهاد خرید از دارولاین: خرید مکمل کاهش وزن

نحوه مصرف ویزارسین

عوارض جانبی مصرف ویزارسین

قرص تاخیری ویزارسین مانند هر قرص دیگری ممکن است باعث عوارض جانبی مانند سردرد، گرفتگی بینی، اختلالات گوارشی و تغییرات بینایی موقت شود. همچنین از برخی از عوارض جانبی جدی‌تر این دارو می‌توان به درد قفسه سینه، تنگی نفس و حساسیت پوستی اشاره کرد. این نکته را هم فراموش نکنید که اگر شیوه مصرف قرص ویزارسین را به‌درستی و طبق دستور پزشک انجام دادید، اما بازهم علائم گفته شده را تجربه کردید، فوراً به پزشک مراجعه کنید. برای کم نشدن اثرات داروی ویزارسین آقایان از مصرف هم‌زمان آن، با داروهای دیگر خودداری کنید. اگر در حال مصرف دارو یا مکمل تقویت قلب و عروق هستید، حتما پیش از مصرف ویزارسین با پزشک خود مشورت کنید.

از دیگر عوارض این دارو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ضربان قلب غیرعادی
  • استفراغ
  • معده درد
  • تغییر در تعادل
  • افتادگی صورت
  • کاهش شنوایی
  • تورم در پاها
  • تب
  • کبودی غیرمعمول
  • ضعف بدن

در اینجا باید گفت که عوارض شدید داروی ویزارسین در آقایان بسیار نادر است و موارد اندکی از آنان گزارش شده است؛ اما اگر نعوظ دردناک داشتید و یا نعوظ بیش از چهار ساعت ادامه داشت، فورا با یک پزشک متخصص مشورت کنید. توجه کنید که نادیده گرفتن این موارد می‌تواند برای همیشه شما را از رابطه جنسی محروم کند.

بیشتر بخوانید: واکسن گارداسیل چیست و بهترین زمان تزریق آن چه زمانی است؟

تداخلات دارویی ویزارسین

از سوی دیگر باید گفت که در نحوه مصرف ویزارسین دقت کنید تا این دارو با داروهای مصرفی دیگر شما تداخل نداشته باشد. بنابراین قبل از شروع به مصرف قرص ویزارسین حتما به پزشک خود بگویید که چه داروهای دیگری را به‌صورت روزانه مصرف می‌کنید.

  • داروی ویزارسین آقایان معمولا با داروهای زیر تداخل دارد:
  • داروهای قلبی-عروقی و فشار خون
  • داروهای کلیه و کبد
  • داروهای بیماری‌های ریوی
  • داروهای ضد تشنج
  • داروهای مهار پروتثار
  • داروی آلفا- بلاکر

 موارد ممنوعیت مصرف ویزارسین برای آقایان

طبق گزارش‌ها داروی ویزارسین آقایان، تاثیر خوبی بر روابط جنسی مردان دارد و به‌طور معمول تا چهار ساعت و حتی تا 10 ساعت پس از مصرف این قرص، آقایان نعوظی مناسب و مطلوبی خواهد داشت؛ اما فراموش نکنید که استفاده از قرص تاخیری ویزارسین به تمامی افراد توصیه نمی‌شود.
چه کسانی بهتر است استفاده از قرص تاخیری ویزارسین را فراموش کنند:

  • افراد که دارای سابقه سکته قلبی و مغزی هستند
  • مردانی که مشکلات کبدی دارند
  • مبتلایان به اختلالات خون و گوارشی
  • آقایانی که اختلال نعوظ ندارند
  • مبتلایان به بیماری انسداد ورید ریوی (POVD)
  • مردان زیر 18 سال
  • زنان

پیشنهاد دارولاین برای مطالعه: فواید جینسینگ برای سلامتی

سخن پایانی

همان‌طور که گفته شد برای تجربه بهتر و عوارض کمتر بهتر است برای درمان اختلال نعوظ نزد پزشک بروید و به توصیه‌های پزشک برای شیوه مصرف ویزارسین با دقت عمل کنید. همچنین همواره دستورالعمل‌های خاص نحوه مصرف ویزارسین توسط متخصصان روی جعبه داروها نوشته‌شده و بهتر با دقت آنان را مطالعه کنید تا با عوارض کمتری روبه‌رو شوید.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *